Vítejte, můžete se přihlásit nebo zaregistrovat.
Váš nákupní košík je prázdný!

Texty


Zajímá vás kolik vitamínů a minerálních látek obsahují potraviny, jako například ovoce a zelenina?

Také jsem často hledával na internetu a nalézal jednotlivé útržkovité články, nekompletní a neodborné informace. Máte tedy štěstí. Na těchto našich stránkách naleznete radu, kde takové informace získat. Konečně obdržíte vysoce odborné výsledky a přehledné zpracování. Vyhledávat lze podle několika kategorií.

  1. podle názvu  (např citron)
  2. podle abecedy
  3. podle nutrientu (bílkoviny, železo, vit.A, B, C atd)
  4. podle skupiny (ovoce, ořechy, tuky, maso atd)
  5. pokročilé vyhledávání

Vše naleznete zde: vstup


Zajímavé odkazy na internetové stránky:

http://vitakucharka.blog.cz/

http://www.freshness.cz/

http://www.vitalia.cz/

http://www.petrvabrousek.eu/

 


Vitamín C

      Vitamín C (kyselina askorbová) je jedna ze substancí, kterou si tělo samo nedovede vyrobit, musí se dodávat potravou. Kyselina askorbová se skládá z šesti atomů uhlíku, osmi atomů vodíku a šesti atomů kyslíku - vzorec zní C6H8O6. Vitamín C je v rozdílných množstvích obsažen v mnoha ovocných plodech, salátech a zelenině.

Nejvíce vitamínu C má třešeň - acerola, (viz naše nabídka vitamínu C přírodního, právě z aceroly) šípky, na stromech uzrálé grepy, pomeranče a citrony, quaven, kiwi, paprika, růžičková kapusta, listy hořčice, pampeliška a listy tykve. Čerstvá zelenina, saláty a ovoce mají rozličné množství vitamínu C.

Nedostatek vitamínu C může mít mnoho negativních účinků, například špatné hojení ran, oslabení kostí, kdy se kosti snadno lámou a nehojí za přiměřenou dobu. Kyselina askorbová je pro zažívací proces, pro dokonalé spalování potravy, důležitým redoxsystémem (Redoxsystém je chemický systém, ve kterém probíhají oxidační a redukční reakce vedle sebe a stojí spolu v rovnováze). K tomu je potřeba také dostatečného zásobení uhlíkem, nutným ke stavbě aminokyselin a jiných substancí, a k udržení hladiny vitamínů C v těle. 

Je mnoho nemocí, které jsou buď přímo, nebo nepřímo zaviněny nedostatkem vitamínu C, nebo u kterých je tento nedostatek spolupříčinou. Je tedy zřejmé, že střevní výplachy střev nejsou jedinou odpovědí na naše problémy. Vitamín C hraje stejně důležitou roli a jeho nepřetržitý, denní přívod je nutný. Abychom ho zajistili, měli bychom považovat čerstvou zeleninu, saláty, ovoce a jejich čerstvé šťávy za absolutní nezbytnost, chcete-li si získat nebo zachovat dobré zdraví a jestliže vám záleží na tom, žít dlouho bez senility Připouštím, že existují období a okolnosti, za kterých se kyselina askorbová potřebuje rychle a naléhavě. V takových případech nám přichází na pomoc věda a umožní nám pokrýt zvýšenou potřebu. Za takových okolností by bylo nerozumné této možnosti nevyužít.

Nesmíme však zapomenout, že umělé produkty nejsou stejně hodnotné s přírodními a jejich účinek je menší.

Kyselina askorbová je substance, bez které se tělo neobejde. Neexistuje nebezpečí, že bychom některý den přijali příliš mnoho vitamínu C, pokud ho dostáváme v přírodní formě (ovoce, zelenina, salát) během celého dne. Velké množství vitamínu C v tabletkách může však způsobit škody! Je-li dosaženo množství, které tělo potřebuje a toleruje, oznámí nám příroda hrozící předávkování lehkým průjmem.

Jestliže teď víme, že si naše tělo neumí samo vyrobit vitamín C, aby předcházelo škodám, musí nám být jasné, že by bylo bláznivé úmyslně se postit déle než 6 - 7 dní. Dlouhé postní kůry odpírají tělu potraviny, které dodávají vitamín C. Může to vést k degeneraci vaziva a škodit nervům a svalům. Nemoci vznikající nedostatkem určitých potravin, tedy jednostrannou výživou, se nemusí projevit během měsíců nebo let. Dlouhodobými účinky takové stravy dochází na příklad k předčasné senilitě, osteoporóze, Parkinsonově chorobě a mnoho jiným utrpením.

Část textu převzata z Knihy Dr. Norman W.Walker – Tlusté střevo bez zácpy. zácpy


 

V této kategorii nejsou žádné produkty.
TOPlist